Εγγραφείτε στο Newsletter μας για να μην χάνετε καμία προσφορά μας

Σας ενημερώνουμε ότι το ηλεκτρονικό μας κατάστημα χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη λειτουργία του.

Ας μιλήσουμε για την νικοτίνη. Είναι ΤΟΣΟ επικίνδυνη όσο την παρουσιάζουν;

Posted by Redin 22/05/2020 0 Comment(s) Υγεία - Επιστήμη,

Τι είναι η Νικοτίνη

Η Νικοτίνη είναι μια χημική ουσία η οποία περιέχει άζωτο και βρίσκεται σε διάφορα είδη φυτών, μεταξύ των οποίων είναι ο καπνός, οι τομάτες, οι πιπεριές και άλλα τα οποία ανήκουν στην ονομαζόμενη οικογένεια των Σολανίδων (Nightshades). Μπορεί επίσης να παραχθεί εργαστηριακά.

Nicotiana Tabacum (Νικοτιανή ο ταμπάκος) – αλλιώς, ο τύπος της νικοτίνης που βρίσκεται στο φυτό του καπνού – είναι μια διεγερτική, εξαιρετικά εθιστική ουσία η οποία έχει την ιδιότητα να επιταχύνει τα μηνύματα μεταξύ του εγκεφάλου και του σώματός μας. Όταν ο καπνός εισπνέεται, η νικοτίνη απορροφάται μέσω των πνευμόνων και φτάνει στον εγκέφαλο μέσα σε μόλις 7 – 10 δευτερόλεπτα.

 

Πώς λειτουργεί

Η νικοτίνη έχει την εξαιρετική ικανότητα να επιδρά στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω της μίμησης της λειτουργίας του νευροδιαβιβαστή ακετυλοχολίνη, μιας χημικής ουσίας που δημιουργείται φυσικά στον εγκέφαλο. Η νικοτίνη φτάνει στους ειδικούς υποδοχείς του εγκεφάλου. Το αποτέλεσμα είναι κάποιοι από αυτούς να ενεργοποιούν ένα κομμάτι του γνωστό με την ευφάνταστη ονομασία «κέντρο ευχαρίστησης». Είναι αυτό το κομμάτι που θεωρείται υπεύθυνο για το αίσθημα ευφορίας που προκαλείται, γνωστό σε όσους προσλαμβάνουν νικοτίνη.

Ξέρουμε όλοι πως η Νικοτίνη είναι ίσως το πιο γνωστό συστατικό του καπνού που βρίσκεται στα τσιγάρα. Ακριβώς για αυτό το λόγο, πολλοί τη θεωρούν υπεύθυνη για όλα τα κακά που προκαλεί το κάπνισμα, ενώ στην πραγματικότητα σχεδόν όλα τα συστατικά του τσιγάρου προκαλούν αμέτρητες ασθένειες και θανάτους, εκτός από τη Νικοτίνη.

Η - ίσως όχι και τόσο γνωστή - αλήθεια είναι πως η Νικοτίνη όχι μόνο δεν προκαλεί αυτά που της καταλογίζουν – καρκίνο, καρδιοαναπνευστικά προβλήματα κα – αλλά μπορεί να ωφελήσει όσους την προσλαμβάνουν με διάφορους τρόπους.

 

Μπορεί η Νικοτίνη να προσφέρει κάτι καλό;

Θα το μάθουμε σε αυτό το άρθρο. . .

 

Επιδράσεις της Νικοτίνης

Η Νικοτίνη έχει διάφορες επιδράσεις στο ανθρώπινο σώμα.

Ας δούμε κάποιες από αυτές:

 

Η Επίδραση της Αδρεναλίνης – Ντοπαμίνης

Ηρεμιστική & Διεγερτική Δράση

Είναι αρκετές οι στιγμές στη διάρκεια της ημέρας όπου νιώθουμε κάπως πεσμένοι, την ενέργειά μας να εξαντλείται, η ανάγκη μας για ένα «διάλειμμα» εντείνεται. Είναι αυτές τις στιγμές που, όσοι καπνίζουν και «ξέρουν» τι κάνει η νικοτίνη πάνω τους, θέλουν να ανάψουν ένα τσιγάρο. Ο οργανισμός ζητά νικοτίνη.

Όταν ένας οργανισμός έρχεται σε επαφή με τη νικοτίνη, ο χρήστης βιώνει ένα “boost”, μια ανάκτηση της χαμένης ενέργειας. Δεν είναι τίποτε άλλο από την επίδραση της ουσίας στα επινεφρίδια, τους αδένες που εκκρίνουν την αδρεναλίνη.

Είναι αυτό το κύμα της αδρεναλίνης που διεγείρει το σώμα. Γίνεται άμεση απελευθέρωση γλυκόζης, αύξηση στους καρδιακούς παλμούς και στο ρυθμό της αναπνοής και της αρτηριακής πίεσης.

Η νικοτίνη επίσης κάνει το πάγκρεας να παράγει λιγότερη ινσουλίνη, προκαλώντας μια μικρή αύξηση στο σάκχαρο του αίματος.

Μια άλλη ικανότητα της νικοτίνης είναι η απελευθέρωση της ντοπαμίνης στις περιοχές του εγκεφάλου που ελέγχουν την ευχαρίστηση και την εγρήγορση – παρόμοιες λειτουργίες επιτελούν ουσίες όπως η κοκαΐνη και η ηρωίνη. Είναι ο λόγος που όλοι όσοι προσλαμβάνουν νικοτίνη βιώνουν αυτή την αίσθηση της ευχαρίστησης.

Η Ντοπαμίνη είναι άλλη μια χημική ουσία που παράγεται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο και επηρεάζει τα συναισθήματα, τις κινήσεις και την αίσθηση της ευχαρίστησης ή του πόνου. Όταν τα επίπεδα της ντοπαμίνης ανεβαίνουν, η αίσθηση της ικανοποίησης γίνεται μεγαλύτερη.

Αναλόγως της ποσότητας που καταναλώνεται και το νευρικό σύστημα του κάθε ανθρώπου, η νικοτίνη μπορεί να λειτουργήσει και ως ηρεμιστικό.

 

Ψυχοδυναμικές Επιδράσεις

Η κατανάλωση της νικοτίνης είναι επίσης συνδεδεμένη με την αυξημένη επαγρύπνηση, το αίσθημα ευφορίας και την αίσθηση χαλάρωσης.

 

Συγκέντρωση & Μνήμη

Μελέτες που έχουν γίνει έδειξαν πως η νικοτίνη φαίνεται να βελτιώνει τόσο τη μνήμη όσο και την ικανότητα της συγκέντρωσης, με τους ειδικούς να αποδίδουν τη βελτίωση αυτή στην αύξηση της ακετυλοχολίνης και της νορεπινεφρίνης στον εγκέφαλο. Η νορεπινεφρίνη αυξάνει επίσης την αίσθηση της εγρήγορσης και της διέγερσης.

 

Μειωμένα Επίπεδα Στρες & Άγχους

Η Νικοτίνη συντελεί στην αύξηση των επιπέδων της Β-ενδορφίνης, της ορμόνης που σχετίζεται με την αυξομείωση του άγχους.

Δεν χρειάζεται να κάνει κάποιος ενδελεχή έρευνα ή να προσπαθήσει πολύ ώστε να εξερευνήσει και να συνειδητοποιήσει τα οφέλη τα οποία μπορεί να αποκομίσει κάποιος από τη Νικοτίνη. Όλο και περισσότερες μελέτες για τα οφέλη της ουσίας φιλοξενούνται σε διάφορες ιστοσελίδες και περιοδικά.

Χαρακτηριστικό μπορεί να θεωρηθεί το άρθρο του Jim McDonald, το οποίο ισχυρίζεται πως η Νικοτίνη μπορεί πράγματι να ωφελήσει ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως:

 

▶ Η Νόσος του Parkinson

▶ Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)

▶ Η Νόσος του Alzheimer, για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

 

Παρενέργειες από τη χρήση Νικοτίνης

Ο βαθμός που η Νικοτίνη επηρεάζει τον καθένα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως:

 

▶ το βάροςμέγεθος και η υγεία

▶ το αν ο χρήστης έχει συνηθίσει την ουσία

▶ το αν και άλλες ουσίες καταναλώνονται ταυτόχρονα

▶ και φυσικάη προσλαμβανόμενη ποσότητα.

 

Στο σημείο αυτό πρέπει να ειπωθεί πως η χρήση της νικοτίνης δεν είναι πανάκεια. Η πιθανότητα να βιώσουμε ανεπιθύμητες παρενέργειες είναι υπαρκτή, ειδικά όταν η κατανάλωση είναι μεγάλη.

 

▶ Ο βήχας

▶ η ζάλη ή ο πονοκέφαλος

▶ η αύξηση των καρδιακών παλμών

▶ το μούδιασμα στα δάχτυλα

▶ και μειωμένη όρεξη ή οι ενοχλήσεις στο στομάχι

 

είναι παρενέργειες που ίσως βιώσει κάποιος που προσλαμβάνει για πρώτη φορά νικοτίνη ή καταναλώσει αρκετά μεγάλη ποσότητα, ανεξαρτήτως του αν είναι συνηθισμένος στη χρήση της ή όχι.

 

Πολλοί πιστεύουν πως καπνίζοντας ελαφριά ή χαμηλά σε πίσσα τσιγάρα έχουν μικρότερο κίνδυνο από αυτούς που καπνίζουν τα «βαριά». Παρόλα αυτά, η αλήθεια είναι πως η διαφορά στα χημικά που εισπνέουν αυτοί οι φαινομενικά δύο τύποι καπνιστών είναι ελάχιστη, αν όχι ανύπαρκτη.

Το κάπνισμα είναι απίστευτα επικίνδυνο για την υγεία, ανεξαρτήτως του τι τσιγάρα ή καπνό καπνίζει κάποιος!

 

Τα Οφέλη από το Ηλεκτρονικό Τσιγάρο & το Άτμισμα

Δεν έχει περάσει πολύ καιρός από όταν το Blog της eCig Hellas άρχισε να παρουσιάζει τόσο τις δραματικές επιπτώσεις του καπνίσματος στον οργανισμό του ανθρώπου - καπνιζόντων και μη - όσο και τους λόγους που έχουν όλοι όσοι καπνίζουν για να αφήσουν στην άκρη τα τσιγάρα, τα τασάκια και τα σοβαρά προβλήματα υγείας και να γνωρίσουν τον κόσμο του Ηλεκτρονικού Τσιγάρου!

 

Η Κρίσιμη Επιλογή: Άτμισμα ή Κάπνισμα

Ένα από τα πιο ενθαρρυντικά στοιχείο είναι το γεγονός πως όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει και κατανοούν πόσο πολύ και πόσο εύκολα μπορούν βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους και της υγείας τους άμεσα, παίρνοντας την απόφαση να κάνουν τη μετάβαση από τον καπνό και τα συμβατικά τσιγάρα στα Ηλεκτρονικά Τσιγάρα και στο Άτμισμα.

Είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι – ο χρόνος πάντα μας το κάνει κατανοητό - το κάπνισμα προκαλεί μαζική καταστροφή στον οργανισμό μας.

Οι έρευνες είναι αδιαμφισβήτητες!

Εν αντιθέσει, δεν υπάρχουν - μέχρι τη στιγμή που μιλάμε - σοβαρές αποδείξεις που να καταδεικνύουν στο ελάχιστο παρόμοιες επιπτώσεις από το Άτμισμα.

Αν υποθέσουμε πως η πιθανή εξάρτηση από τη Νικοτίνη δεν ανήκει στα προβλήματα υγείας, η οποία όπως είπαμε ούτως ή άλλως δεν ευθύνεται για τα τόσα προβλήματα που προκαλεί το κάπνισμα, το ηλεκτρονικό τσιγάρο παραμένει μακράν καλύτερη και ασφαλέστερη επιλογή από το κάπνισμα των συμβατικών τσιγάρων και του καπνού.

 

Μια Σύνοψη

Αφού είδαμε τι είναι η Νικοτίνη, η ουσία που χρησιμοποιείται από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, περιγράψαμε κάποια από τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει και που κατά μεγάλη πιθανότητα είναι άγνωστα στη μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων, είτε καπνίζουν είτε όχι.

Στη συνέχεια, αφού έγινε αναφορά στις πιθανές αρνητικές επιδράσεις της Νικοτίνης, όταν αυτή καταναλωθεί χωρίς προσοχή, γίνεται μια σύγκριση ανάμεσα στην πρόσληψη της ουσίας μέσω του καπνού και στην πρόσληψή της μέσω των υγρών που χρησιμοποιούνται στα Ηλεκτρονικά Τσιγάρα.

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο έχει κατηγορηθεί από πολλούς, άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους. Τους λόγους, θα τους δούμε σε επόμενο άρθρο.

Παρόλα αυτά, το άτμισμα διατηρεί ακόμα το τεράστιο προβάδισμα έναντι του καπνίσματος ή άλλων τρόπων πρόσληψης νικοτίνης για τον απλούστατο λόγο ότι είναι ασφαλές, προσομοιάζει το κάπνισμα – οι καπνιστές δεν αναγκάζονται να αφήσουν την αγαπημένη τους συνήθεια, ενώ την ίδια στιγμή έχει απαλλάξει όσους χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό τσιγάρο από τις θανατηφόρες επιπτώσεις του καπνού.

 

Δώστε στον εαυτό σας αυτή την ευκαιρία! Πάρτε τα οφέλη της Νικοτίνης. . .

Αφήστε στην άκρη όλα τα καταστρεπτικά στοιχεία του τσιγάρου!

Leave a Comment

Newsletter

* E-mail: